Đại học Bournemouth Background Image
Image of Đại học Bournemouth
Hoạt hình
Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật và Thiết kế hoạt hình máy tính (với Năm dự bị tự chọn)
Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật và Thiết kế hoạt hình máy tính (với Năm dự bị tự chọn)

Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật và Thiết kế hoạt hình máy tính (với Năm dự bị tự chọn)

  • ID:BU440032
  • Cấp độ:Cử nhân (3 năm)
  • Thời gian học:
  • Ngày nhập học:

Các loại phí (GBP)

Estimated Total/program:
Apply
60
Accept letter
100
Visa
20
Fly
1

Điều kiện đầu vào

Yêu cầu đầu vào

  • Khóa học này yêu cầu 112–128 theo thang điểm UCAS bao gồm tối thiểu 2 điểm cấp độ A hoặc tương đương. Chúng tôi rất vui khi xem xét kết hợp của các bằng cấp và điểm số để đáp ứng tổng điểm, ví dụ: ở cấp độ A có điểm số A * BC, ABB, BBC hoặc ACC,bằng cao đẳng BTEC có điểm số DDM hoặc DMM. Bạn có thể sử dụng phần tính toán máy tính UCAS để xem bằng cấp trình độ cá nhân tương đương theo thang điểm UCAS. 

Yêu cầu đầu vào

  • Bạn có thể đăng ký học Cử nhân từ năm thứ nhất nếu có kết quả Tốt nghiệp Trung học cơ sở / Kỳ thi tuyển sinh Đại học Quốc gia với điểm 5.0 trở lên và đã hoàn thành khóa học dự bị một năm như Chứng chỉ Dự bị Đại học Quốc tế Đại học Bournemouth.

Yêu cầu tiếng Anh

  • IELTS (Học thuật) 6.0 với tối thiểu 5.5 mỗi kỹ năng thành phần.

Yêu cầu tiếng Anh 

  • Nếu tiếng Anh không phải là ngôn ngữ mẹ đẻ, bạn sẽ cần cung cấp IELTS (Học thuật) 6.0 tối thiểu 5.5 mỗi kỹ năng thành phần, hoặc tương đương.

Thông tin khóa học

Tại sao nên học khóa Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật và Thiết kế hoạt hình máy tính tại Đại học Bournemouth?

  • Am hiểu các nguyên tắc sản xuất cơ bản và thực hành trong ngành hoạt hình máy tính, cũng như các khái niệm về thiết kế sáng tạo và thẩm mỹ

  • Thực hiện nhiều đánh giá khác nhau bao gồm các dự án do sản xuất chỉ đạo, bản tóm tắt nghệ thuật cá nhân cũng như bản tóm tắt ngành trực tiếp

  • Hưởng lợi ích hỗ trợ của các trợ giảng đưa ra các đánh giá phù hợp và cá nhân về công việc 

  • Tạo những mối liên hệ quý giá trước khi bạn tốt nghiệp thông qua các diễn giả khách mời thường xuyên trong ngành và Liên hoan BFX của Đại học Bournemouth, với một đội ngũ diễn giả tuyệt vời, các lớp học chính, triển lãm, thuyết trình và các sự kiện kết nối

  • Truy cập các cơ sở chuyên môn bao gồm màn hình xanh mới và studio ghi chuyển động, cũng như các phòng thí nghiệm hoạt hình, được trang bị với đầy đủ phần mềm tiêu chuẩn công nghiệp

  • Phát triển các kỹ năng để tham gia các vai trò như đồ họa máy tính và giám đốc nghệ thuật hoạt hình, họa sĩ hoạt hình và nhà thiết kế, nghệ sĩ hiệu ứng hình ảnh và giám sát hiệu ứng hình ảnh.

Đối với kỳ nhập học tháng 9 năm 2022: Chúng tôi hiện đang phát triển lựa chọn năm học dự bị cho sinh viên Vương quốc Anh không đáp ứng các yêu cầu đầu vào cho khóa học cấp bằng. Năm học bổ sung này sẽ cung cấp cho bạn kiến thức nền tảng về các kỹ năng cần thiết cho khóa học này, xây dựng sự tự tin, kiến ​​thức và kỹ năng của bạn để học tiếp. Sau khi hoàn tất thành công năm dự bị, bạn sẽ học tiếp lên khóa học cấp bằng đầy đủ. Trên trang web này sẽ được cập nhật thêm thông tin vào tháng 10 năm 2021. Bạn vui lòng đăng ký nếu quan tâm và chúng tôi sẽ gửi email cho bạn khi có lựa chọn mở đơn đăng ký khóa học dự bị

Mã UCAS: GW4F

Thông tin thêm: Click here

Year 1

Core units

  • Introduction to Production Tools: Employing the principles and practices of software tools, you will complete an effective, realistic, visual effects and computer animation project.

  • Design for Production 1: You will gain skills in effective design and planning in pre-production for both games and film; and hone your 2D and 3D design skills. You will present your original concepts and designs for a specific audience.

  • Fundamentals of Design: the basic building blocks which form the foundations of design for animation and games. You will study fundamental design principles and practice drawing, perspective, colour theory, composition, form and shape language relating to character and environment design, drawing from historical and contemporary examples of good practice.

  • Character Animation Production: You will build on the knowledge you gained of 3D animation and visual effects tools in the Introduction to Production Tools unit.

  • Moving Image Theory & Practice: Lectures will include film screenings as a basis for discussions of the theory & perspectives in moving image studies and practices in filmmaking.

  • Narrative Strategies: This unit provides you with the foundation skills for writing, direction, performance and cinematography that you will use in all animation or film productions that you develop and present throughout the course.  

Year 2

Core units

  • Advanced Moving Image Theory & Practice: This unit will advance your knowledge of theories and practice in moving image studies and film making.

  • Design for Production 2: Building on your design skills to an advanced level to complete a pre-production pack with supporting materials.

  • Lighting & Rendering: This unit will further your knowledge of lighting and rendering for visual effects.

  • Group Project: You will work as part of a team in the conception, planning, management and presentation of a piece of work that demonstrates your technical and creative skills.

Option units (choose 2)

  • Character Rigging: Providing you with the fundamental skills for rigging characters for animation. You will produce a short artefact in the form of a reusable rigging tool or rig.

  • Visual Effects Acquisition: Gain a range of practical skills, including camera operation, lighting, tracking and set survey, and become familiar with the procedures and protocols for safely setting up and executing live action studio or location shoots.

  • Personal Inquiry: You will be able to focus on developing a specialist area of practice, or a complementary skill or technique that will benefit your career aspirations.

  • Real Time Graphics Systems: Using state-of-the-art game engines, you will be introduced to the fundamental principles of real-time graphics engines.

  • Scripting for DCC: The purpose of this unit is to ensure you are equipped with the programming and scripting skills necessary to use modern Digital Content Creation (DCC) tools such as Maya, Houdini and Nuke. Using a “test driven design” (TDD) approach, you will learn core software engineering and programming skill to help understand and utilise the architecture of modern DCC tools in the development of pipeline tools and techniques.

  • Modelling & Texturing: You will learn more advanced creation techniques for hard surface and deformation modelling, UV unwrapping for multiple tile workflow and texturing. You will further develop abilities to work to specific asset requirements and limitations, specifically with regards to the creation of photo-real assets for use in the visual effects live action integration pipeline. 

  • Technical Effects:  Looking at visual effects technical effects creation and integration pipeline, you will be introduced to areas of technical effects such as rigid body dynamics, particle systems, fluid dynamic systems, fire and smoke simulation, and character effects systems like fur and cloth.

Please note that option units require minimum numbers in order to run and may only be available on a semester by semester basis. They may also change from year to year.

Optional placement year

You will have the option of undertaking a short 8 week placement or minimum 30-week placement at the end of your second year. Visit the placement section below for more information. 

Final year

Core units

  • Final major project & dissertation: This unit is the culmination of your studies. Working as either an individual or in a group, you must produce a significant body of work (typically a short animation, game or software artefact). This must be accompanied by a dissertation demonstrating your ability to communicate evidence of problem solving.

  • Master Class: You will undertake an industry set and supervised brief, in which you demonstrate your chosen area of specialism.

  • Research & Development Project: Choose an academic, practice based or production oriented project to produce a research paper or industry-standard professional report.

Option units (choose 1)

  • Digital Fabrication: Providing you with hands-on experience of 3D printing technology and its applications in art and design.

  • CG & Animation for Cultural Heritage: This unit will investigate the different forms of cultural heritage and the ways in which computer graphics and animation techniques and methods can be applied in their interpretation and preservation. We will cover their application to interactive visualisation such as virtual museum exhibits and also HCI and 3D printing.

  • Non-fiction Animation: Explore, consider or challenge non-fiction animation, documentaries and live-action film at on-campus screenings.

  • Digital Matte Painting: Develop different techniques for creating photo-realistic digital environments and apply them to 2D, 2.5D and 3D digital matte painting.

Please note that option units require minimum numbers in order to run and may only be available on a semester by semester basis. They may also change from year to year.

Xem thêmThu lại

Khóa học Dự bị

Không có khóa nào!
See moreSee less

Lộ trình Pathway

Không có khóa nào!
See moreSee less

Cơ hội việc làm

Cơ hội việc làm

Khóa học hoạt hình máy tính của trường được đặc biệt coi trọng trong ngành, và kết quả là sinh viên tốt nghiệp hiếm khi phải vật lộn tìm kiếm công việc khi hoàn thành khóa học.

Trong thời gian học tập chương trình cấp văn bằng, sinh viên có cơ hội làm việc với một số tổ chức hoạt hình máy tính hàng đầu của Vương quốc Anh, thông qua Trung tâm Hoạt hình Máy tính Quốc gia (NCCA) cũng như có mối liên hệ có giá trị trước khi tốt nghiệp.

Sinh viên tốt nghiệp NCCA của trường tiếp tục thực hiện một số bộ phim thành công nhất thời gian gần đây, bao gồm Blade Runner 2049, The Avengers, Solo: A Star Wars Story, Fantastic Beasts: The Crimes of Grindelwald và Dunkirk, khác.

Trong vòng 15 tháng sau khi hoàn thành khóa học, 85% sinh viên ngành hoạt hình và trò chơi trên máy tính của chúng làm việc với nhiều vị trí chuyên nghiệp hoặc quản lý.

Khả năng định cư

Overseas Student Health Cover

Bảo hiểm y tế Sinh viên quốc tế - OSHC: 624 ($) GBP mỗi năm

Khóa học tương tự

Đóng tìm kiếm