Đại học Bournemouth Background Image
Image of Đại học Bournemouth
Hoạt hình
Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật kỹ xảo hoạt hình máy tính (với Năm Dự bị tự chọn)
Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật kỹ xảo hoạt hình máy tính (với Năm Dự bị tự chọn)

Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật kỹ xảo hoạt hình máy tính (với Năm Dự bị tự chọn)

  • ID:BU440033
  • Cấp độ:Cử nhân (3 năm)
  • Thời gian học:
  • Ngày nhập học:

Các loại phí (GBP)

Estimated Total/program:
Apply
60
Accept letter
100
Visa
20
Fly
1

Điều kiện đầu vào

Yêu cầu đầu vào

  • Khóa học này yêu cầu 112–128 theo thang điểm UCAS bao gồm tối thiểu 2 điểm cấp độ A hoặc tương đương. Bạn cần nộp hồ sơ năng lực cá nhân đính kèm trong đơn đăng ký. Chúng tôi rất vui khi xem xét kết hợp của các bằng cấp và điểm số để đáp ứng tổng điểm, ví dụ: ở cấp độ A có điểm số A * BC, ABB, BBC hoặc ACC, bằng cao đẳng BTEC có điểm số DDM hoặc DMM. Bạn có thể sử dụng phần tính toán máy tính UCAS để xem bằng cấp trình độ cá nhân tương đương theo thang điểm UCAS.

  • Nếu bạn không đáp ứng được những yêu cầu này, bạn có thể muốn xem xét khóa năm học dự bị một năm của chúng tôi sẽ chuẩn bị để bạn học ở cấp độ nhận bằng cấp.

Yêu cầu đầu vào

  • Bạn có thể đăng ký học Cử nhân từ năm thứ nhất nếu có kết quả Tốt nghiệp Trung học cơ sở / Kỳ thi tuyển sinh Đại học Quốc gia với điểm 5.0 trở lên và đã hoàn thành khóa học dự bị một năm như Chứng chỉ Dự bị Đại học Quốc tế Đại học Bournemouth.

Yêu cầu tiếng Anh

  • IELTS (Học thuật) 6.0 với tối thiểu 5.5 mỗi kỹ năng thành phần.

Yêu cầu tiếng Anh 

  • Nếu tiếng Anh không phải là ngôn ngữ mẹ đẻ, bạn sẽ cần cung cấp IELTS (Học thuật) 6.0 với tối thiểu 5.5 mỗi kỹ năng thành phần, hoặc tương đương.

Thông tin khóa học

Tại sao nên học khóa Cử nhân Nghệ thuật (Danh dự) Nghệ thuật kỹ xảo hoạt hình máy tính học tại Đại học Bournemouth?

  • Khóa học này được ScreenSkills cơ quan kỹ năng đầu ngành cho các ngành công nghiệp màn hình của Vương quốc Anh công nhận và mang dấu chất lượng ScreenSkills Select thể hiện các khóa học phù hợp nhất để chuẩn bị cho sinh viên sự nghiệp trong các ngành công nghiệp truyền hình.

  • Chọn các lựa chọn học chuyên ngành phản ánh bản chất linh hoạt của sản xuất, bao gồm động cơ thời gian thực, kết xuất, gian lận ký tự, dữ liệu và ghi lại chuyển động.

  • Thực hiện nhiều bài đánh giá khác nhau, bao gồm các bản tóm tắt ý tưởng kế hoạch kinh doanh mở để bạn có cơ hội phát triển các chuyên ngành riêng cũng như các bản tóm tắt trực tiếp trong ngành

  • Hưởng lợi ích hỗ trợ của trợ giảng đưa ra các đánh giá phù hợp và cá nhân về công việc

  • Tạo những mối liên hệ giá trị trước khi bạn tốt nghiệp thông qua các diễn giả khách mời thường xuyên trong ngành và Lễ hội BFX của Đại học Bournemouth, với đội ngũ diễn giả tuyệt vời, các lớp học cao cấp, triển lãm, trình chiếu và sự kiện mạng. Sử dụng các thiết bị chuyên ngành như màn hình xanh mới và studio chụp chuyển động, cũng như hoạt hình các phòng thí nghiệm có đầy đủ trang thiết bị phần mềm theo tiêu chuẩn công nghiệp.

Đối với kỳ nhập học tháng 9 năm 2022: Chúng tôi hiện tại đang phát triển lựa chọn Năm học Dự bị cho sinh viên Vương quốc Anh không đáp ứng các yêu cầu đầu vào cho khóa học cấp bằng. Năm học bổ sung này sẽ cung cấp cho bạn kiến thức nền tảng về các kỹ năng cần thiết cho khóa học này, xây dựng sự tự tin, kiến ​​thức và kỹ năng để tiếp tục họcSau khi hoàn tất thành công Năm Dự bị, bạn sẽ học tiếp tục lên để nhận khóa học cấp bằng đầy đủ. Trên trang web của trường sẽ cập nhật thêm thông tin vào tháng 10 năm 2021. Bạn vui lòng đăng ký nếu quan tâm và chúng tôi sẽ gửi email cho bạn khi có lựa chọn mở đơn đăng ký khóa học dự bị

Mã UCAS: W280

Thông tin thêm: Click here 

Year 1

Core units

  • Introduction to Production Tools: Employing the principles and practices of software tools, you will complete an effective, realistic, visual effects and computer animation project.

  • Programming Principles: this unit provides an introduction to computing and programming concepts that are the foundation of software development. They are introduced in a manner that demonstrates their relevance and application to computer graphics, animation, games and visual effects production.

  • Visual Narrative & Design: the fundamental building blocks that enable you to conceive, present and generate pre-production material. The unit also covers the principles and techniques of storytelling through scriptwriting and storyboarding.

  • Technical Arts Production: An introduction to the roles of technical animators and technical artists. The unit combines life drawing studies, computer animation production and scripting.

  • Mathematics for Computer Graphics: Key mathematical methods in the context of computer graphics, animation and games.

  • Moving Image Theory & Practice: Lectures will include film screenings as a basis for discussions of the theory & perspectives in moving image studies and practices in filmmaking.

Year 2

Core units

  • Visual Studies: You will start with the fundamental building blocks to understand, conceive, present and generate original visual images , image sequences or concepts inspired from observation in nature. You will also address the wider context of 3D animation content generation with in the production pipeline process of animated features and computer games.

  • Advanced Mathematics for Computer Graphics: The more advanced, specialist mathematical and algorithmic techniques for computer graphics  and animation.

  • Computing for Graphics & Animation: Introducing you to Object Oriented Programming (OOP) and the functional concepts that are commonly used in computer graphics and animation.

  • Group Project: You will work as part of a team in the conception, planning, management and presentation of a piece of work that demonstrates your technical and creative skills.

Option units (choose 2)

  • Character Rigging: Providing you with the fundamental skills for rigging characters for animation. You will produce a short artefact in the form of a reusable rigging tool or rig.

  • Visual Effects Acquisition: Gain a range of practical skills, including camera operation, lighting, tracking and set survey, and become familiar with the procedures and protocols for safely setting up and executing live action studio or location shoots.

  • Personal Inquiry: You will be able to focus on developing a specialist area of practice, or a complementary skill or technique that will benefit your career aspirations.

  • Real Time Graphics Systems: Using state-of-the-art game engines, you will be introduced to the fundamental principles of real-time graphics engines.

  • Technical Effects: Looking at visual effects technical effects creation and integration pipeline, you will be introduced to areas of technical effects such as rigid body dynamics, particle systems, fluid dynamic systems, fire and smoke simulation, and character effects systems like fur and cloth.

  • Lighting & Rendering: This unit will further your knowledge of lighting and rendering for visual effects.

  • Advanced Animation Techniques: An in depth exploration of the advanced technologies in character animation such as rigging, muscle modelling and deformation, skinning, facial expression tracking and animation, motion capture and synthesis, gesture, hair and cloth simulation, crowd animation and other state-of-the-art topics.

  • Principles of Rendering: This unit introduces modern image synthesis techniques from fundamental principles of the interaction of light with reflective geometry. You will apply principles of light, colour and reflectance in the design of shaders for both off-line and real-time applications.

  • Advanced Moving Image Theory & Practice: This unit will advance your knowledge of theories and practice in moving image studies and film making.

  • Scripting for DCC: The purpose of this unit is to ensure you are equipped with the programming and scripting skills necessary to use modern Digital Content Creation (DCC) tools such as Maya, Houdini and Nuke. Using a “test driven design” (TDD) approach, you will learn core software engineering and programming skill to help understand and utilise the architecture of modern DCC tools in the development of pipeline tools and techniques.

  • Modelling & Texturing: You will learn more advanced creation techniques for hard surface and deformation modelling, UV unwrapping for multiple tile workflow and texturing. You will further develop abilities to work to specific asset requirements and limitations, specifically with regards to the creation of photo-real assets for use in the visual effects live action integration pipeline. 

Please note that option units require minimum numbers in order to run and may only be available on a semester by semester basis. They may also change from year to year.

Optional placement year

You will have the option of undertaking a short 8 week placement or minimum 30-week placement at the end of your second year. Visit the placement section below for more information.

Final year

Core units

  • Final major project & dissertation: This unit is the culmination of your studies. Working as either an individual or in a group, you must produce a significant body of work (typically a short animation, game or software artefact). This must be accompanied by a dissertation demonstrating your ability to communicate evidence of problem solving.

  • Master Class: You will undertake an industry set and supervised brief, in which you demonstrate your chosen area of specialism. 

  • Research & Development Project: Choose an academic, practice based or production oriented project to produce a research paper or industry-standard professional report.

Option units (choose 1)

  • Digital Fabrication: Providing you with hands-on experience of 3D printing technology and its applications in art and design.

  • CG & Animation for Cultural Heritage: This unit will investigate the different forms of cultural heritage and the ways in which computer graphics and animation techniques and methods can be applied in their interpretation and preservation. We will cover their application to interactive visualisation such as virtual museum exhibits and also HCI and 3D printing.

  • Non-fiction Animation: Explore, consider or challenge non-fiction animation, documentaries and live-action film at on-campus screenings.

  • Digital Matte Painting: Develop different techniques for creating photo-realistic digital environments and apply them to 2D, 2.5D and 3D digital matte painting.

  • Computer Vision & Image Processing: This unit introduces you to the fundamental concepts of computer vision and image processing.

Please note that option units require minimum numbers in order to run and may only be available on a semester by semester basis. They may also change from year to year.

Xem thêmThu lại

Khóa học Dự bị

Không có khóa nào!
See moreSee less

Lộ trình Pathway

Không có khóa nào!
See moreSee less

Cơ hội việc làm

Cơ hội việc làm

Khóa học hoạt hình máy tính của trường được đặc biệt coi trọng trong ngành, và kết quả là sinh viên tốt nghiệp hiếm khi phải vật lộn tìm kiếm công việc khi hoàn thành khóa học

Trong thời gian học tập chương trình cấp văn bằng, sinh viên có cơ hội làm việc với một số tổ chức hoạt hình máy tính hàng đầu của Vương quốc Anh, thông qua Trung tâm Hoạt hình Máy tính Quốc gia (NCCA) cũng như có mối quan hệ liên kết có giá trị trước khi tốt nghiệp

Trong vòng 15 tháng sau khi hoàn thành khóa học, 85% sinh viên hoạt hình và trò chơi trên máy tính của chúng tôi đảm nhận việc làm ở một vị trí chuyên môn chuyên nghiệp hoặc quản lý.

Khả năng định cư

Overseas Student Health Cover

Bảo hiểm y tế Sinh viên quốc tế - OSHC: 624 ($) GBP mỗi năm

Khóa học tương tự

Đóng tìm kiếm